click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Tuesday, June 5, 2012

Kehidupan Mahasiswi :'D

Assalammualaikum... Hai orang JB ! Sihat tak ??? Rindu saya tak ? hihi
Alhamdulillah dah hampir seminggu saya dekat bandar metropolitan ini.. Macam-macam saya dah hadapi kat sini.. Banyak sangat benda baru saya dapat timba kat sini.. Dapat jumpa kawan-kawan baru dari seluruh negeri.. Dapat belajar hidup berdikari.. urmm, Jom saya kenalkan kehidupan baru saya disini :D 
Hari pertama, 27 Mei 2012..
Hari pertama jejak kaki ke kampus UTM,KL.. Ya Allah ! rasa terlalu kerdil je masa tu.. kiri kanan budak-budak pandai je.. bila tanya "berapa result??" "8A" "7A" "9A" WHAT !! Rasa macam salah masuk universiti pon ada.. Apapun bersyukur sangat kehadrat Illahi kerana saya terpilih antara beratus-ratus ribu pelajar yang mohon UPU hanya beribu pelajar sahaja yang terpilih masuk universiti.. *sujud syukur :')
Lepas je pergi daftar tu, terus dapat kunci bilik.. dan terus jumpa roommate baru.. yang tak pernah langsung saya jumpa dorang sebelum ini.. saya sebilik 3orang.. so saya ada roommates dua orang ahh.. sorang asal dari Kulaijaya, Johor dan sorang lagi asal dari Bandar Baru Bangi, Selangor.. Alhamdulillah, walaupon kitorang baru jumpa.. tapi kitorang kamcing awww.. Boleh toleransi antara satu sama lain tu pon dah cukup..
Syida , Fazilah, Fadhilah :D
Hari Kedua..
Memang penat ! penat sangat ! Bila dapat tidur 3jam je malam semalamnya.. Sebab ada program Minggu Transformasi Mahasiswa selama dua minggu.. program ini bertujuan untuk buang sikap Budak Sekolah dalam diri bakal mahasiswa/mahasiswi baru.. Kehidupan pelajar sekolah dan pelajar universiti memang jauh beza sangat.. Bila kaki kita dah jejak kaki ke Universiti mesti semua ada matlamat dan misi masing-masing kan ? Ada ke orang yang dah masuk u pastu nak hampakan harapan ibubapa kita yang kat kampung tu ? Mesti takde kan.. Mesti semua nak berjaya kan, nak dapat pointer 3.8 ke atas kan , nak dapat Anugerah Dekan kan kan ? Itu juga salah satu impian saya.. Taksanggup rasanya nak hampakan harapan Mak Abah yang jauh kat JB tu.. walaupon jauh, insya Allah mereka tetap dihati sebagai penguat bila saya rasa diri saya keseorangan kat sini.. rindunyaaaaaa kat JB !!! :'(
Hari Ketiga.. 
Kad Matrik saya ;p
Hari-hari ada taklimat.. dan hari-hari juga saya tertidur kat Dewan Besar.. HIHIHIHI xD Ngantok wehhh ! pastu dengan taklimat itu taklimat ini.. Memang tersenguk-senguk ar time Prof. , Dr, dan abang" atau kakak" fasi berucap.. Sorry ye, tak sengaja pon nak tertidur.. hihi :D Seriously, kehidupan sebagai seorang mahasiswa bukannya mudah tau.. sikap yang paling penting yang perlu ada pada diri bakal mahasiswa ialah kena pandai managekan masa dengan sebaik-baiknya.. sebab semuanya kat sini korang buat sendiri tauuu.. dari basuh baju, makan, jemur kain, angkat kain, lipat kain.. mana lagi dengan belajar, kuliah, persatuan dan lain-lain.. Penat memang takyah cakaplah macam mana penatnya.. Apapun kena kuat semangat ! Takleh cepat give up k.. jika sabar dan usaha kawan kita, pasti kejayaan milik kita.. Insya Allah!
Hari Keempat..
Hari ini dah rasa kerinduan sangat kat Mak :') Seriyes wehh tak pernah berjauhan dengan Mak macam ini sekali.. orang-orang kat rumah ramai dah rindu masakan saya.. cehhh ! :') betullah orang kata, bila orang tu dah takde kat sisi kita barulah kita nak hargai dan kenang kan ? Semoga diri ini terus tabah menempuh apa yang berlaku di bumi UTM ini.. :') insya Allah, Allah are always besides me..
Hari Kelima..
Hari ini best sebab ada Karnival Sukan so saya masuk Bola Jaring tauuu ! believe me or not ? ;p haha Rasanya last masuk pertandingan bola jaring masa darjah 4/5 kot.. ==' Walaupon tak menang ;p tapi saya seronok dapat main bola jaring dengan dorang.. rasa macam dah lama je kenal ngan dorang ni :')
Dorang ini geng saya.. :D
Dari kiri : Eya, Syida, Sara, Izzati, Fazilah, Fadhilah
Hari Keenam..
Hari ini ada Majlis Perasmian bangunan MJIIT oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.. Pergh ! First time tu jumpa PM depan mata, hehe *jakun
kitorang jadi penyambut tetamu ahh.. ada yang kena pegang bendera Jepun dan bendera Malaysia.. sebab bangunan ini didirikan atas kerjasama Malaysia dan Jepun.. dan nama bangunan ini pon ialah Malaysia-Japan International Institute of Technology.. pastu sebelah malamnya kitorang ada Malam Kebudayaan/Malam Bakat Siswa.. Banyak-banyak program yang mereka anjurkan, Malam Kebudayaan inilah yang paling best ! sebab ada mahasiswa baru yang buat persembahan, pastu yang lagi best bila senior-senior atau fasilitator buat persembahan.. memang best giler ahh ! rasa macam kitorang semua ini SATU KELUARGA BESAR.. mesti rindu giler moments ini semua.. :') 
Hari Ketujuh..
Hari ini ada gotong royong.. so saya diberi tugas mengecat Surau kat Kediaman Siswa Jaya.. Ingatkan senang je mengecat ini, ingat baju tak kotor sangat lah.. tapi......... habis baju UTM dan seluar baru saya kena cat :/ Alahai takpelah, itu juga salah satu amal untuk saham akhirat kita nanti kan kan ? :) 
so lepas gotong-royong , kitorang freeeeee sampai hari ahad :DD Saya basuh baju-baju kotor sikit-sikit pastu malamnya qada' tidur sampai esoknya.. *lagi-lagi tengah ABC, nikmat habis tidur ;p hehe.. Esoknya saya pergi Berjaya Times Square.. Kerja gile kot baru seminggu kat KL dah berani jenjalan.. huhu tapi apa boleh buat, keluar pon sebab nak betulkan speck yang dah patah tu :( dan buat speck baru sekali.. Mana boleh wehh takde speck, huhu 
Jika mahu tahu perasaan saya sekarang.. sumpah ! saya rindu sangat "student's school life" saya.. Rindu dekat Family, Cikgu-cikgu TSNI yang memang Awesome!, Hi-5(Ayu, Hajar, Susiana,Chela) rindunyaaaa nak jumpa korang :(, rindu my superbgirlfrieds (Zee, Amal, Diana, Jue, Suhana,Hana, Norain, Farah), adik-adik juniorku (Nabilah Rahim, Adda, Shazril, Amira, Zuhaira, Ieka, Murni, Ayuha dan ramai lagi) rindu nak usik-usik korang ahhh :'), jiran-jiran dan semua yang ada JB ahh.. rindu sangat ! Jangan Lupa Saya kat sini ekk.. and I am so sorry sebab takdapat nak texting sangat masa First Week sebab masa tu memang heavy gila aktivitinya.. Sorry ek pada sesape yang ada meseg saya tu.. Muah Muah, Sayang korang :')
Selama seminggu saya kat sini, Alhamdulillah semuanya okay je.. selagi saya mampu bertahan, insya Allah saya akan terus kuat.. Salam Sayang dari saya untuk semua pembaca blog ini.. Byeeee :')
Assalammualaikum w.b.t..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...