click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Thursday, April 26, 2012

Tersenyum dalam menghadapi apa jua dugaanNya :')

Assalammualaikum w.b.t.. apa khabar semua ? ;) Minggu ini saya rasa KOSONG je..

"Allah sayangkan hambaNya, 
Allah kasihkan khalifahNya,
Allah sayangkan kita,
Sebab itu kita diberi ujian kan ? ;)
Kerana itu kita diberikan dugaan..
Oleh sebab itu juga kita dibebani masalah..
Tapi.. pernahkan kita terfikir..
Kasih sayangNya ? NikmatNya ? RahmatNya ? RezekiNya ?
Tidak terkira banyaknyaaaaaaa...
Dia beri kita ujian, kita menangis..
Dia beri kita digunakan, kita mengeluh..
Dia beri kita masalah, kita marah..
Pernahkah kita merungut bila lelah ? Pernahkan kita merengek bila sakit ? Pernahkan kita marah bila masalah menimpa ?

Tapi....... kan,

Pernahkan kita bersyukur bila Allah beri kita kecukupan ?
Pernahkan kita sujud dengan sepenuh hati untuk solat ?
Qiammulail pasti jauh sekali untuk kita lakukan setiap malam..
Pernahkan kita lakukan rukun Islam sepenuhnya dengan bersungguh ?
Sudahkan kita penuhi rukun Iman untuk menjadi hambaNya yang soleh/solehah ?

Adakah kita nilai semula betapa banyak nikmatNya yang telah kita kecapi.......... tanpa SYUKUR ???
Namun...
Kita tetap "TAMAK" untuk mendapatkan yang lain dan.....
Dakwa Allah tidak sayangkan kita dan tidak beri apa yang diminta.. 

ya Allah, Ampunilah kami.. yang sering menzalimi diri kami sendiri.. Ampunkan kami atas khilaf kami.. sedang kami insan yang lemah.. Kini sedarlah bahawa
Allah sayangkan kita :') "
ihsan daripada iluvislam.com :D

macam-macam kot jadi minggu ini.. taktahu nak selesaikan yang mana satu.. =='
sabar dan terus sabar dari hari ke hari.. ermm..
Sabar Itu Indah *remember this*
Alhamdulillah dah dapat satu tawaran sambung belajar.. tapiiiiiiiiiii
Aku belum pergi lagi..
kenapa dah ada yang sedih dengan semua ini? itu pon taktahu lagi..  -_-
Kalau tanya padaku , sanggup ke aku jauh dengan orang2 yang aku sayang dan orang2 yang sayangkan aku..
MEMANGLAH AKU TAK SANGGUP !
tapi dalam hidup ini.. kita kena belajar melakukan pengorbanan..
belajar berdikari..
belajar hidup sendiri..
belajar tanpa orang-orang yang disayangi..
Airmata ini murah benar harganya.. 
rapuh benar aku..
Aku taktahu bila aku mampu jadi kuat yang sebenar..
Berlindung dalam kuat palsu ini adalah MEMENATKAN !
Ya Allah,
Terima Kasih untuk segala kemudahan yang Kau kurniakan..
Andai ada hari-hari yang sukar untuk aku nanti..
Serendah-rendahnya aku mohon tabahkan hati aku..
Aku tak mahu lemah dan terus jatuh.. :/
ya Allah.. Aku buta tanpa bimbinganMu, aku cacat tanpa hidayahMu, tabahkan aku menghadapi ujianMu..
tetap tersenyum :')
p/s : Terima Kasih sentiasa sudi berada disisi saya.. taktahu macam ne lah ek lepas ini nak duduk jauh daripada semua ni.. :')

Assalamualaikum semua.. maaf jarang update ye.. mwehehe xD

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...