click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Wednesday, March 7, 2012

First Salary :)

Assalamualaikum w.b.t :)
Apa khabar wahai teman-teman seperjuangan ? Teman-teman yang menganggur macam saya juga.. eh tak tak.. saya bukan menganggur tapi saya telah menjadi seorang Suri Rumah Tangga Sepenuh Masa yang berjaya.. cehhh :P yelah, hari-hari rutin harian saya , saya sibuk dengan kerja rumah.. pagi-pagi dah kena basuh baju, buat sarapan, hantar anak sedara pi sekolah, kemas dapur, masak untuk lunch dan banyak lagi.. Alahai, sanggup bekerja daripada duduk rumah kottt -_- okay, mari-mari saya mahu bercerita setelah sekian lama saya menyepi :) 
Apa perasaan korang bila dapat Gaji Pertama ? Hasil titik peluh korang buat pertama kalinya .. 
perasaan saya memang seronok dan syukur Alhamdulillah.. dalam usia saya yang masih setahun jagung gini nihh,cehh :P Saya dapat bagi Mak dan Abah 1/3 gaji saya *bersyukur sangat, walaupon sikit tapi dapatlah ringankan beban Mak Abah nak bayar duit elektrik dan air , saya dapatlah berkongsi gaji dengan belanja makan Kesemua ahli keluarga saya masa hari lahir saya tempoh hari.. ya Allah, bersyukur dan bahagia sangat time tu.. :') 
*dah taknampak dah amout dia.. huhu
resit makan steambooottt :) takpelah, untuk keluarga tercinta.. berhabis sikit its sokay :')
Mak Abah Abang Lan Kak Sal Abang Zi Kak Fiza Hazirah Rasydan Abang Ijal Kak Az Aliya Abang Saril Kak Mimiey :) semua ada pasangan.. saya ? warghhh ! takda pasangan macam abang-abang saya lagi .. :P takpe, tunggu je sambutan hari lahir saya lagi 5tahun Insya Allah ...... ! ecceh :P 
bakal jadi "kakak" :P
ingat dah comel lah tu,.. wekkk :P
Cake Blueberry :) memang superbbb !
Our beloved family.. 
apa lah nak jadi anak sedara aku sorang ni.. buat tarian tiang pulak.. ishhh istighfar istighfar -_-
pastu saya dapatlah simpan sikit dalam akaun SSPN saya.. memang best bila kita bekerja ni.. memang lah penat tapi time dapat gaji tu adalah detik yang sangat seronok tauuu.. lupa terus penat lelah kita bekerja hari-hari.. :') lagi gaji pertama saya buat apa ekk ? ahhh dapat belanja Ustazah Alizah, Susiana dan Ayu masa ulang tahun hari lahir ustazah hari tu.. taktahu lah bila lah dapat date dengan Mr Mark, Cikgu Aidit, Farhana Mansur, Hajar Mokhtar.. masing-masing busy dengan komitmen kerja masing-masing.. huhuh.. duit ini makin lama makin sikit je saya rasa.. yelah, bila pi pasar malam ada je yang saya nak beli.. Alahai, dah lah duduk rumah je, mana income nak masuk lepas ini.. jimat cermat amalan mulia.. kena menabung dan diet lepas ini lah :P hihihi

okay sampai sini sahaja untuk malam ini.. kita jumpa lain hari.. Assalamualaikum :)

1 comment:

Anonymous said...

awwwww....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...