click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Saturday, February 4, 2012

Pasrah atau Redha ?

Assalamualaikum.. hai semua.. Awak-awak semua sihat ? urmm saya ? Alhamdulillah sihat, cuma....... emosi saya kurang sihat.. saya stress sangat ! dalam seminggu ini saya sungguh penat , lepas solat isyak je saya dah tumbang dah sampai lah subuh.. entahlah.. mungkin sebab masih terbawa-bawa cuti yang seminggu hari tu.. dan kerja semakin hari semakin banyak.. dan menghadap lagi "Perempuan Sakit" kat office lagi.. siapa "Perempuan Sakit" tu ?? Perempuan ini ada penyakit sikit ! takboleh tengok orang duduk relax, ada je kerja dia nak suruh orang buat.. sebab tu saya panggil dia "sakit" :P ada ke patut hujan dah lebat-lebat dia suruhnya SAYA siram pokok bunga ? saya tak kisahlah bila kena buat kerja-kerja amal ini sebab saya memang dah biasa lagipon :P hehe tapi dia ingat saya ni bengap sangat ke dah hujan selebat-lebat tengah hari tu tapi dia suruhnya siram pokok ? GILA !!! saya pelajar Sains Pertanian lah, Miss.. walaupon saya tak sepandai mana dalam subjek ini tapi saya masih ingat apa yang Abang Khai pernah ajar saya ! Arghhh ! sakit betul jiwa saya bila "Perempuan Sakit" tu ada kat office.. grrrr ! okeh, saya dah terima first salary saya.. cuma saya dapat duitnya tu lagi seminggu sebab company saya guna cek bank lain dengan akaun bank saya..ya Allah ! memang stress sangat.. dah lah tengah kering ni.. taktahulah nak kata apa dah.. dah berapa hari ni saya kerap menangis.. macam-macam saya lalui.. Allah je tahu betapa lemahnya saya hadapi semua ini seorang diri.. memendam itu sangat menyakitkan.. tapi kita semua masih punya tempat mengadu yang paling mustajab iaitu di atas sejadah .. merintihlah wahai hati semoga kau "tenang" kembali.. menitislah air mata agar kau terus "bertahan" kembali.. kuatlah hati agar kau mampu "redha" dengan semua yang terjadi.. 
dan
dah seminggu saya mimpi pasal SMK Tun Syed Nasir Ismail.. hari ini cikgu itu, hari lain lak cikgu ini, pastu pasal budak-budak sekolah dan lain-lain.. ya Allah rindunya saya dekat Sekolah saya :'( saya tak pernah tak pergi sekolah dekat dua bulan macam sekarang ini.. walaupun saya dah bekerja ke apa, hati dan jiwa saya masih tetap di TSNI.. dari jauh saya selalu ambil tahu pasal perkembangannya :') TSNI, i miss youuuuuuuu..

suasana hari guru 2011 :') 
cikgu addmath yang hebat.. sir ngoi dan Encik Mohd Fadzilah :)

rindu dekat semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa cikgu-cikgu TSNI ! 
rindu dekat ustazah saya ini.. rindu nak dengar dia "membebel" dengan saya pasal kehidupan :')

Ustazah Nabilah yang suka menginsafkan diri ini :) Ustazah Wana, Ustazah Anisa dan Ustazah Alizah yang sudah semakin tembam.. hehe :D 
Cikgu Hamka yang kuat gosip.. hehe.. rindu nak usik cikgu Hamka.. opss salah.. papa hamka.. almaklumlah dah jadi daddy :P
Abang Khai... ya Allah rindunyaaaa.. nak tengok Abah Khai saya ini senyum.. salah pulak tadi terrrrrrsebut Abang pulak.. taksesuai kan ? :P 
Mama 4UKM dan Bonda 5UKM saya.. mereka banyak bagi skongan padu dan jitu pada saya sepanjang saya menjadi anak-anak mereka :') 
ini superbbbb best teacher saya... dia memang memang memang best.. saya saya saya sayangggg ustazah :)

cikgu azar yang paling sempoi jeeee... dia pernah share pengalaman hidup dia dengan saya serba sedikit :) 
cikgu Amin selalu bagi tip-tip soalan BM kat kitorang(hi5) .. terbaekkk lah cikguuuu.. 

Ustaz Jazim yang suka menyakat saya kat sekolah tapi ustaz jazim ni baik tauu.. dia selalu bagi tips kat saya :)
taraaaaa ! Abah Khai selalu panggil saya "bini veron".. tapi saya bukan bini cikgu fazley ekkk ..saya klon je dan saya gemuk sikit bak kata Abah Khai.. hehe :D Cikgu Fazley memang baik ngan saya.. dia panggil saya ''choki-choki".. hehe :D
teacher yang paling sempoi saya pernah jumpa... best share apa-apa ngan teacher.. memang open mind lah.. Thanks teacher coz always help me when i needed youuu :)
Sekian untuk minggu ini.. Salam Sayang daripada saya buat semua pembaca.. Salam rindu buat semua warga TSNI yang sudah ada pengetua baru , Puan Hajjah Khayaton :) 
urmm lega sikit kepala ni bila dapat share something kat blog ni.. bye semua :) 
Assalamualaikummmm...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...