click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Saturday, October 8, 2011

Ahad :)

Assalamualaikum..hai semua :) 
sedia maklum kan bahawasanya Hari ini Hari Ahad..so mestilah cuti kan kan ? so nikmatilah Satu Hari ini dengan senikmatnya..hehe..Hari ini kan saya masak SPECIALLL lunch punyaaa :D hihi..mula-mula malas nak masak menu ni,tapi disebabkan Abah yang teringin sangat nak makan Laksa ..so Anak Dara dia yang sorang ni jelah yang kena buatkan..ish ish ish..korang tahu tak kuah Laksa macam mana nak buat ?Kalau siapa yang pernah buat Laksa tu tentulah tahu kan..tahu TAK buat Laksa tu leceh = =' *ini daripada sudut pandangan aku lah..Nak kena siang ikan pastu rebus ikan tu pastu ASINGKAN antara isi dan tulangnya tu(inilah part yang gua takleh handle)..pastu blend..pastu tapis takut kot-kot tulang dia ada kat kuah tu..then barulah boleh masak..selalunya masak dari 1-2 jam je..ini sampai 3jam ! Alahaiii..memang letih ler kalau kena masak Laksa ini..huhu..apepun Laksa tu memang perghh ! masyukkkk ! cukup pedas, cukup masam ,cukup masin , dan cukup terangkat lah..hehe..mahu lihat hasilnya..? jom jom jom lihat..! nak resepi ? cukuplah kalau kita masak dengan sepenuh Kasih Sayang..chewaahh..geli boleh ? hehe :P
opss lupa nak gitau..ada pertambahan menu..Laksa + Ayam Masak Kari + Sambal belacan + Ikan Kering Goreng + Air Revive ! walaweehh gua makan banyak tadi..tak boleh jadi ini..esok kena jogging ni..hehe :D :D   
malam tadi aku tidur hampir pukul 3pagi..Terima Kasih Muhd Shazril..rasanya dah berapa hari semua tu berlaku..semakin hari semakin rasa ada hikmah untuk semua tu..Alhamdulillah..dengan kata-kata semangat daripada orang-orang yang saya sayang tanpa putus..saya rasa sangat bertuah atau pon "untunglahhh"..hihi :D bersyukur mereka sentiasa sudi bersama-sama saya saat saya jatuh :') terharu bila Shazril kata dia tak mahu aku sedih-sedih lagi sampai sanggup teman aku tidur lambat malam tadi..alahaiii..terima kasih yeee :') kredit untuk kamu ! hihi :D
okaylah guys..Sejarah sudah menunggu aku untuk disiapkan..tata :) Assalamualaikum !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...