click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Friday, June 17, 2011

anything happen has a reason :')

Assalamualaikum . . .
lamanya tak berceloteh disini . . kesuntukan masa dan kesibukan tugas membatas semua ini untuk aku . .sorry blog . .
sorry entry kali ini sangat PANJANG..so kalau bosan..toksah baca..heeeeee :D
meh meh mahu bercerita hari ini . .heee :D starting about special day on 9th June 2011 ;)
happy belated birthday to my mum (Puan Siti Zalihah bte Sulaiman) and Puan Siti Marlina binti Abdul Wahab :') mereka adalah sebahagian daripada life aku . . saya sayang mereka . .
urmm, tentu ada yg tidak mengenali Puan Siti Marlina kan ??
ustzh and her son ,Danish :D
ustzh ni tak pernah pon mengajar aku, tapi taktahu lah mcm ne boleh rapat ngan dia . . aku mengenalinya masa aku form1 and now, aku dah form5 pon tapi aku still contact dia . . dah hampir 4tahun tak jumpa ustzh . . ustzh jauh sangat lah :'( . . rindu toksah cakap lah mcam ne . . I MISS HER DAMN MUCH ! on her birthday, aku msg dia . . dia tak sangka aku masih ingat dia . . aku akui, aku memang degil utk lupakan seseorang even orang tu dah pergi JAUH dari aku . . aku kenal ustzh tak lama mana pon, tak sampai setahun gitu pastu ustzh pindah . . hurmm, cepat betul perhubungan ini . . tapi insya Allah kalau kita ikhlas dalam sebuah perhubungan ia akan berkekalan kan . . insya Allah ! kita hanya mampu merancang Dia jualah yg menentukan right ? Allahullam ;) aku akhiri post tentang dia dengan gambar ini ;
sweetheart2 ustzh ;) alhamdulillah hampir lengkap keluarga ustzh..ustzh kata ada lagi 3waris keturunan azmi dan siti marlina..insya Allah :D:D:D cepat2 ea ustzh...pastikan 5 tauu.. hehe :D
Rabu, 15 Jun 2011 ;
hari yg betul2 buat aku rasa DOWN gila . . aku rasa kosong gila time ni . . sampai aku nak bangun dari tikar sejadah pon aku tak mampu . . hanya Dia yang mampu tenangkan aku masa tu . . :'( jalan untuk aku semakin sempit... peluang semakin tipis... harapan semakin kabur... sedang hati semakin kelam... bacaan kalam suci sekadar melepasi tenggorok... ya Allah ... pimpinlah Aku meniti hari2 sukar ini... sungguh Aku melewati sebuah derita dan kedukaan...hanya padamu aku bergantung dan memerlukan kekuatan untuk terus bertahan :'(

jawapan untuk kamu ,fazilah ..read this ;)
Kenapa aku merasa kecewa ?? 
"janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati,padahal 
kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman." 
- Surah Al-Imran ayat 139 
Kepada siapa aku harus berharap dan menceritakan segala-galanya ini ?? 
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya 
aku bertawakkal." 
-Surah At-Taubah ayat 129
tenang kan fazilah ? Alhamdulillah .. terima kasih Tuhan . . besar azimat yg Nabi Muhammad tinggalkan ini..subhana Allah :')
 Khamis, 16 Jun 2011

rasa hopeless gila nak gi sekolah hari ni..dgn sakit tekak dan perasaan yg amat bersalah terhadap kadet yg paling aku sayang..melemahkan smngat aku hari itu..saya minta maaf cikguMaria, cikguAidit, cikguJawi, kopralAmier, staffShah dan budak2 KaPA smkTSNI dan juga smkSKP...sorry,i didn't mean it okay -_- now, my academic is number One..so sorry ;( letaklah semua kesalahan dibahu aku, jika memang aku bersalah .. aku tak berhak mempersoalkannya..setiap berlaku punca dari aku..up to you...okay ! forget about that !!

urmm,,,masa nak gi sekolah hari khamis ni, ada someone buat aku ketawa pepagi ..ouchh ! so sweet ...hehe :D seperti biasa, dia menanyakan ttg keadaan diri aku .. aku pon bgthu la aku sakit tekak..dan dia cakap cmni
 
"sakit tekak tu punca asik menyebut nama kte..rindu le tu kt kte.."
"urat ditekak membawa impuls ke sereberun utk ditafsirkan rindu,maka terjadilah sakit tekak"
HAHAHAHAH :D :D :D
 
heeee :D terima kasih..kamu selalu buat saya tersenyum bila saya sedih dan prihatin terhadap saya..saya terharu..terima kasih ye..seperti nasihat kamu,saya akan cuba utk mseg orang yg saya rindu tu dulu..insya Allah, kan saya pernah kata,saya rindu orang yg rindu saya je :P :P :P hehe :D :D :D u mean a lot of my life too :')
and TODAY ...i just can say "God makes everything happen for a reason" :') k byeeeeeeeeeeeee ...
Assalamualaikum w.b.t. -_-
“…Saat Allah swt mencintai seseorang, tempat pertama menerima sentuhan itu adalah hati, disitulah Allah swt melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka, kemudian berganti dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan berjiwa bersih. Hati seeloknya berbisik…:”AKU TAHU BILA ALLAH MENCINTAIKU, IAITU SAAT AKU MEMBENCI SEGALA KEJAHATANKU…” 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...