click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Monday, January 24, 2011

hidayah paling nyata ;)

ASSALAMUALAIKUM..
i didn't know how i want to starting my post tonight..
i want to tell something about happen to me today..
urmm..this week is "minggu penghayatan islam" at my school..
so tadi perhimpunan mingguan telah melancarkan minggu tersebut ditapak perhimpunan yang baru..woot woot..hehe..luas dan selesa ;) 
urmm..ustzh nabilah beri sedikit tazkirah..and after my principal speech ,..then persembahan nasyid telah diadakan..
hahhh !?? u want to know ..apa yang aku rasa masa Ammar Assabri alunkan suara dgn menyeru namaNYA "allah allah allah..."
aku rasa seluruh badan aku meremang bulu roma..sampai ketengkung segala..uhh !
ya Allah..SUBHANA ALLAH ;( betapa agungnya khalimah namaMu itu..
kenapa baru sekarang aku merasakan nya ?
pernah dinyatakan didalam surah Al-Hajj : 35 
“Iaitu orang-orang yang apabila disebut nama Allah, gerun gementarlah hati mereka, dan orang-orang yang sabar terhadap kesusahan yang menimpa mereka,dan orang2 yg mendirikan sembahyang, serta orang2 yg mendermakan sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepadanya”..

subhana Allah..jika aku sedang hampir dengan hidayah Mu ini..Maka kau dekatkanlah ia ya Allah..janganlah kau jauhkan aku dari rahmat Mu ini..
daripada kisah ku ini..aku mula sedar sebenarnya 

Hidayah adlh stiap apa yg kita pndang,stiap apa yg kita lihat, stiap apa yg kita sentuh,malah stiap apa yg kita dengar @ tdetik dihati..Sbenarnya hidayah ada di mana2 cume terpulang untuk diri kita, iman kita, jiwa kita berfikir dan berubah untuk berada pada landasan Allah yang sebenar-benarnya..tapi kan ada org kata dia telah islam dan percaya kpd Allah tapi mengapa x ikut arahan Allah..kenapa tak tutup aurat..entah ek..mungkin Itu bermakna x percaya sepenuh hati kpd Allah..Hidayah jga x smestinya dtg dlm bentuk yg lembut, mungkin juga kasar, t'pulang kpd pnerima utk brfikir..
dan
 "hidayah pling nyata...Akal...Allah bg kita akal utk berfikir mana yg baik mana yg buruk..bfikir gunakan akal..tp manusia yg katanya tak diberi hidayah ..bfikir mggunakan emosi&nafsu " ;) from ....;)
subhana Allah..hebatkan hidayah Allah ini..Allah akhbar ! ;) 
jika ini permulaan yang baik utk diriku..berilah aku keteguhan hati dalam menghadapi semua ini..
tapi belum beerti aku tergolong dikalangan org yang beriman..
aku belum cukup ilmu,iman dan amal utk berada ditahap itu..aku masih terlalu lemah apabila setiap kali diuji oleh Nya..
hati aku masih terlalu naif ya Allah ;(
Aku sedia ditegur oleh kalian jika apa yang aku katakan ini tidak selari dgn kefahaman anda semua..
Malah aku jga sorang yg sering menzalimi diri sendiri..Aku sedia ditegur&sedia mnerima nasihat orang lain utk kebaikan diri aku sendiri..;)

p/s : aku rindu segala nasihat dan cerita pengajaran daripada Ustazah Alizah ;((
imissyou (~,~)

2 comments:

Kaluih said...

What an awesome blog you have! I just can't stop scrolling down!

Keep on writing because I'll keep reading...

ejulz said...

amin.. semoga kita smua mendapat hidayah dr Allah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...