click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Tuesday, August 24, 2010

bercerita tentang buku pemberian ustzh "saya" ;))

assalamualaikum..hurmm..arini cikfazilah mahu berceritaaa tentang buku pemberian ustzh "saya" kpd saya..heee ;DD..i really apprtce lohh..;D huhu..terima kasih kpd ustzh ALIZAH diatas pmberian buku itu..sye ingt dlm kesibukan ustzh mngendali&menyelesaikn keskes disiplin,ustzh akn mule lupakn sya..huhu..rupanya ustzh sudi bg sye buku2 ini sbgai penganti ustzh utk menyalurkn ilmu kpd sye lagi..terima kasih sgtsgtsgt ! ;DD ily lahh ♥ ! ia akn sye jadikn sbgai panduan saya utk mnjadikn ia sbgai kekuatan ketika mnghadapi ujian-Nya..
buku pertama yg ustzh bagi bertajuk ceritacerita motivasi untuk pelajar ;)


                                                      

hurmm ,buku ini menyedarkan kita erti lbih mndalam yg trkandung pd khidupn yg biasabiasa..dlm kehidupn seharian kita sebgai seorang pelajar kita akn mnghadapi pelbagai konflik dlm menjalani kehidupan ini..sebgai peljar ada langkah yg lebih baik utk kita mnghadapinya tanpa perkataan&perbuatan yg tidak elok..dlm buku ini dgn hanya mmbaca pelbgai cerita pendek ,kita dpat menyelitkn pelbgai pengajaran yg terkandung dlmnya scara sendiri..amazing kn ? heee ;D best ! sini jelh yg mmpu aku bg kesimpulan ttg buku tersebut..
OK ! mari kita bercerita ttg buku kedua plak bertajuk islam pilihanku..




buku ini plak mmg best..penceritapencerita drpd pelbgai kaum yg masuk islam bercerita ttg ujian&halangan yg terpaksa mereka tempuhi demi mmbuktikan agama yg dipilih adlh agama yg sebenarbenarnya ! actually,bukn senang bg ssorg itu mmbuat kptusan utk bertukar agama,apatah lg agama asal sudh sebati dlm diri . Buku ini adalah himpunan pengalaman bebrapa org yg telah memlih islam sebgai agama pegangan. Ada yg mndpat tentangan hebat drpd keluarga&ada pula keluarga yg menerima dgn baik ;) ssungguhnya dlm islam tidak pernah mengajar umatnya memutuskan siraturahim, baik dgn yg bukn beragama islam apatah lg sudh islam sejak azali.

DAN,pd yg sudah memlih islam sebgai agama penyuluh hidup ,alhamdulillah ! sesngguhnya perhijrahan yg mereka lkukan bukn 1 yg siasia .tp disebaliknya trdpat 1nikmat yg mmg sudh dijnjikn ! ;DD

apa yg mahu aku katakn disini..buku2 ini adlh sbgai smngat aku ktika aku sedg diuji-Nya,.
sngguhnya yg baik dtg drpdNya dn yg sebaliknya dtg drpd diri kita sndiri..wallahullam..

*ia adlh kenangan yg terindah dlm hidupku ;DDD


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...