click click :)

ya Allah :)

;) terima kasih

Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434H

Assalammualaikum...
ya Allah, pantasnya waktu berlalu..
Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang telah memanjangkan usia kita untuk terus mengabdikan diri kepada Yang Maha Esa :'D
Salam Maal Hijrah 1434H semua :')
Ya Allah, semarakkanlah semangat hijrah dalam diri ini.. Untukku berhijrah ke arah kebaikan sepertimana Engkau gerakkan hati NabiMu dan sahabat-sahabatnya.. Semoga diri ini terus istiqamah dalam melaksanakan sesuatu demi mengharap rahmat dan kasih Mu, ya Allah..
Ya Allah, hijrahkan hati, amalan dan fikiranku ke arah kebaikan..
Hijrahkanlah aku dari maksiat kepada taubat dan keinsafan..
Hijrahkanlah aku dari kufur untuk bersyukur..
Hijrahkanlah aku dari jahil kepada berilmu..
Hijrahkanlah aku daripada sifat mazmumah kepada sifat mahmudah mengikut petunjuk dan pimpinanMu ya Allah..
Aamiin ~
Kalau kita bekerja untuk mengejar pangkat, kita akan bergantung pada pangkat..
Kalau kita bersandar pada tiang, kita takut tiang itu akan jatuh..
tetapi jika kita bersandar pada Allah, insya Allah ! Allah sentiasa berada disisi..
Ayuh! Tambah Ilmu, Tingkat Iman, Reduce "Lagho", Activate Amal, Topup Pahala, Reload Taqwa :)
Mari kita tanam niat untuk dapatkan "husnol khatimah" :')
Jadikan tahun lepas sebagai pengajaran untuk kita hadapi tahun ini.. 
Pengalaman "disakiti", "dilukai", "didustai", "dicaci" sebagai 
penguat diri untuk terus bangkit dan berdiri lagi :')..
Maafkan saya jika saya pernah menyakiti hati sesiapa yang pernah saya kenali..
Semoga hidup kalian sentiasa dirahmati..
ya Allah, aku mohon teruslah kuatkan hati ini.. agar tidak lemah dengan godaan duniawi :'(
"SENYUM lebih baik dari MENANGIS.. MEMBERI lebih baik dari MENGAMBIL..
SAYANG lebih baik daripada MEMBENCI.. NIKAH lebih baik daripada COUPLE.. Let's follow the way of Islam :')"
Biar mereka sibuk mencari CINTA asal kita sibuk REDHANYA :')
TAKE A NOTE!
Sekali lagi, Salam Maal Hijrah semua.. May Allah Bless Us with Love always :)
Assalamualaikum w.b.t..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...